جمعه 18 دی 1394 / 15:50|کد خبر : 649|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

اقدام "آل سعود " در اعدام "شیخ نمر "مخالف با منطق و شرع اسلام است

اقدام "آل سعود " در اعدام "شیخ نمر "مخالف با منطق و شرع اسلام است

امام جمعه موقت بانه با انتقاد شدید از اقدام "آل سعود "در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر گفت: اقدام خاندان سعودی در اعدام این روحانی برجسته کشور عربستان مخالف با منطق و شرع اسلام است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به جنایت جدید خاندان سعودی در به شهادت رساندن روحانی برجسته این کشور، شیخ نمر باقر النمر ضمن محکوم کردن این جنایت مذبوحانه اظهار داشت: اقدام اخیر دولت عربستان در اعدام شیخ نمر روحانی برجسته و چهره مجاهد و شناخته شده جهان اسلام که برای احقاق حق و رساندن صدای مردم تلاش می کرد نمونه‌ تازه ای از جنایت خاندان سعودی است که ناشی از افراطی‌گری و اندیشه‌های تکفیری است.

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت ، صلح و منطق است افزود: اجرای حکم اعدام این عالم و روحانی مجاهد در عربستان اقدامی خلاف عقل و منطق، شرع و مخل وحدت امت اسلامی است که موجی از اعتراضات و انتقادات شدید را از سوی آحاد ملت و علمای جهان اسلام به ویژه در داخل ایران در پی داشته است.

امام جمعه موقت بانه خاطرنشان کرد، جهان اسلام امروز به خاطر اندیشه ها و رفتارهای افراطی و تکفیری شاهد مصیبت‌ها و گرفتاری‌های بزرگی است که  ریخته شدن خون هزاران انسان بی گناه نتیجه این بلای خانمان سوز است که خود حکومت عربستان به آن دامن زده است.

کریمی
، با بیان این که انعطاف و رافت اسلامی در برابر مخالفان از ضرریات یک حکومت دینی است گفت: اعدام شیخ نمر بدست خاندان سعودی نشانه خفقان و استبداد کامل در عربستان است چرا که اعدام یک روحانی مورد علاقه مردم این کشور که گناهی جز حقیقت گویی و امر به معروف و نهی از منکر نداشته نشانگر این واقعیت است که استبداد و خفقان خاصی در این کشور حکمفرما می باشد.

 وی تصریح کرد: دولت عربستان که ادعای ام القرایی جهان اسلام را دارد امروز در این شرایط سخت که آتش تفرقه تمام منطقه را در برگرفته
به بجای اینکه بفکر راه حلی برای برون رفت از این وضعیت باشد و امت های اسلامی را به حفظ وحدت و یکپارچگی فرا بخوانند، با این اقدامات مذبوحانه در آتش افراط گری‌ و تفرقه ها افزوده و جهان اسلام را به شرایط  خطرناکتری سوق می دهند.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن مجدد این جنایت  افزود: حرکت اخیر عربستان سعودی در اعدام این روحانی و عالم دینی، با هیچ یک از موازین شرعی و اسلامی هم خوانی نداشته و از نظر همه مذاهب اسلامی محکوم است.



برچسب ها :

امام جمعه موقتبانهشیخ نمرافراطی گریآل سعود

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی